X Konkurs Języka Angielskiego
dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych
motive
Rok szkolny 2014/2015
Serdecznie zapraszamy do udziału w X. edycji Konkursu motive.
Poniżej zamieszczamy regulamin tegorocznego Konkursu, kartę zgłoszenia oraz wzory protokołów dla etapu szkolnego.
Dziękujemy za przestrzeganie terminów i życzymy sukcesów wszystkim uczestnikom Konkursu!!!
W imieniu organizatorów
Koordynator Konkursu
Joanna Bechcińska
REGULAMIN
X. KONKURSU JĘZYKÓW OBCYCH
„motive”
DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych
motive
Rok szkolny 2014/2015
Serdecznie zapraszamy do udziału w X. edycji Konkursu motive.
Poniżej zamieszczamy regulamin tegorocznego Konkursu, kartę zgłoszenia oraz wzory protokołów dla etapu szkolnego.
Dziękujemy za przestrzeganie terminów i życzymy sukcesów wszystkim uczestnikom Konkursu!!!
W imieniu organizatorów
Koordynator Konkursu
Joanna Bechcińska
REGULAMIN
X. KONKURSU JĘZYKÓW OBCYCH
„motive”
DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
I. Organizatorzy :
Organizatorem X. Konkursu Języków Obcych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych jest XXXIII Liceum Ogólnokształcące im. Armii Krajowej w Łodzi we współpracy z Wojewódzkim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi. Za przygotowanie i przeprowadzenie konkursu odpowiedzialni są nauczyciele języków obcych w XXXIII Liceum Ogólnokształcącym.
II. Adresat konkursu :
W konkursie mogą wziąć udział uczniowie publicznych i niepublicznych szkół ponadgimnazjalnych z terenu miasta Łodzi, którzy w wyznaczonym terminie zgłoszą chęć uczestnictwa u nauczycieli języka obcego w swojej szkole.
III. Instytucje patronujące konkursowi :
· Kuratorium Oświaty w Łodzi;
· Wydział Edukacji Urzędu Miasta Łodzi;
· Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi.
IV. Cele konkursu :
1. Rozwijanie motywacji do nauki języków obcych;
2. Zachęcanie uczniów do samodzielnej pracy w zakresie kształtowania umiejętności językowych i zdobywania wiedzy na tematy związane z kulturą angielskiego, niemieckiego i hiszpańskiego obszaru językowego;
3. Doskonalenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji;
4. Kształtowanie postaw tolerancji i szacunku dla dziedzictwa kulturowego innych narodów;
5. Integracja środowiska nauczycieli języków obcych i propagowanie idei zdrowej rywalizacji między szkołami;
6. Stworzenie uczniom szkół ponadgimnazjalnych możliwości wykazania się wiedzą i umiejętnością posługiwania się językiem obcym poza terenem własnej szkoły.
V. Przedmiot oceny konkursowej :
W bieżącym roku szkolnym konkurs zaplanowany został w trzech językach obcych: angielskim, niemieckim i hiszpańskim. Bardzo prosimy o wyraźne zaznaczenie na karcie zgłoszenia wybranego języka.
JĘZYK ANGIELSKI
Przedmiotem oceny konkursowej będą wiadomości i umiejętności uczniów szkół ponadgimnazjalnych w zakresie posługiwania się językiem angielskim na poziomie wyższym średniozaawansowanym (upper-intermediate), znajomość gramatyki i leksyki, a także wiedza kulturowa o krajach angielskiego obszaru językowego.
W bieżącym roku szkolnym motyw kulturowy Konkursu to „Życie i twórczość Stevena Spielberga”. Zadania z zakresu kultury obejmować będą:
- Informacje o twórczości filmowej Stevena Spielberga (w roli reżysera, producenta, scenarzysty…) ze szczególnym uwzględnieniem następujących filmów: Indiana Jones series, Jaws, E.T. the Extra-Terrestrial, The Color Purple, Empire of the Sun, Jurrasic Park, Schindler’s List, Saving Private Ryan, Lincoln.
- Biografię Stevena Spielberga.
- Słownictwo związane ze światem filmu.
Zalecana literatura :
Testy poszczególnych etapów konkursu z języka angielskiego układane są w oparciu o następujące materiały:
- ‘English File’ upper intermediate, C.Oxenden, C.Latham-Koenig, OUP
- Wildman J., Beddall F., Insight upper-intermediate, OUP 2014
- Rosińska M., Wilson K. (i in.), Matura Masters upper-intermediate, Macmillan 2014
- Spencer D., Gateway Plus poziom 4, Macmillan 2014
- Materiały internetowe z zakresu kultury.
Przedmiotem oceny konkursowej będą wiadomości i umiejętności uczniów szkół ponadgimnazjalnych w zakresie posługiwania się językiem niemieckim na poziomie średniozaawansowanym, znajomość gramatyki i leksyki, a także wiedza kulturowa o krajach niemieckiego obszaru językowego.
W bieżącym roku szkolnym motyw kulturowy Konkursu to „Życie i twórczość Volkera Schloendorffa”. Zadania z zakresu kultury obejmować będą:
1. Informacje o twórczości filmowej Volkera Schlondorffa;
2. Jego biografię;
- Słownictwo związane ze światem filmu.
- „Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego” Stanisław Bęza, Wydawnictwo Szkolne PWN
- „Testy gramatyczne z języka niemieckiego dla szkół średnich i wyższych”, Elżbieta Krawczyk, Monika Majkowska, Wydawnictwo Idea, 1999
- „Język niemiecki – Repetytorium leksykalne” Przemysław Gębal, Maciej Ganczar, Sławomira Kołsut, Wydawnictwo LektorKlett, 2006
- Zasoby stron internetowych: http://www.volkerschloendorff.com,
http://www.filmportal.de, http://www.filmweb.pl.
Przedmiotem oceny konkursowej będą wiadomości i umiejętności uczniów szkół ponadgimnazjalnych w zakresie wiedzy kulturowej o krajach hiszpańskiego obszaru językowego. Motyw kulturowy Konkursu to „Życie i twórczość Pedro Almodóvara”. Zadania z zakresu kultury obejmować będą:
4. Informacje o twórczości filmowej Pedro Almodóvara;
5. Jego biografię;
- Słownictwo związane ze światem filmu.
Test opracowany został w oparciu o źródła internetowe.
VI. Struktura i przebieg konkursu :
Konkurs jest organizowany w dwóch etapach. Na obu etapach uczestnicy rozwiązują test leksykalno-gramatyczny z elementami kulturowymi. Wyjątek stanowi test z języka hiszpańskiego, na który składają się tylko zagadnienia kulturowe, bez części gramatyczno-leksykalnej. Testy objęte są tajemnicą do momentu rozpoczęcia eliminacji konkursowych.
Ustala się następujące części Konkursu :
I ETAP - SZKOLNY
Do I etapu przystępują uczniowie, którzy u nauczyciela przedmiotu w danej szkole zgłosili chęć uczestnictwa w konkursie.
Nauczyciel zgłasza uczniów do udziału w konkursie ( patrz : załącznik nr 1 ) w terminie ujętym w terminarzu Konkursu na dany rok szkolny:
· w sekretariacie XXXIII Liceum Ogólnokształcącego w Łodzi, ul. Kusocińskiego 116;
· LUB listownie na adres: XXXIII LO im. Armii Krajowej, ul. Kusocińskiego 116, 94-054 Łódź z dopiskiem: MOTIVE 2015 (o przyjęciu zgłoszenia decyduje data stempla pocztowego);
· LUB faksem nr (0 42) 688 15 65 (XXXIII LO).
Etap szkolny przeprowadzany jest w macierzystej szkole ucznia, przez komisję powołaną przez Dyrektora Szkoły i ma formę testu.
Data i godzina przeprowadzenia testu jest jednakowa dla wszystkich szkół i ujęta jest w terminarzu konkursu na dany rok szkolny. Czas trwania testu: 60 min.
Zadaniem Komisji Szkolnej jest :
Ø odebranie elektronicznej kopii testu, która zostanie przesłana na adres internetowy podany na zgłoszeniu mniej więcej 3 dni przed terminem przeprowadzenia testu,
Ø przeprowadzenie testu,
Ø sprawdzenie testów według podanego klucza,
Ø wyłonienie spośród uczestników 3 uczniów, którzy uzyskali największą liczbę punktów, stanowiących co najmniej 45% punktów możliwych do uzyskania ( Uwaga ! – w przypadku uzyskania równej liczby punktów przez najlepszych uczniów, dopuszcza się możliwość zgłoszenia większej liczby finalistów do etapu II, nie więcej jednak niż 5 osób),
Ø sporządzenie protokołu przeprowadzenia etapu szkolnego konkursu ( patrz: załącznik nr 2),
Ø odesłania protokołu i testów finalistów etapu szkolnego w terminie podanym w załączonym harmonogramie do XXXIII Liceum Ogólnokształcącego.
ETAP II – FINAŁOWY
Do etapu finałowego przystępują uczniowie wyłonieni w eliminacjach szkolnych. Etap finałowy odbywa się w XXXIII Liceum Ogólnokształcącym im. Armii Krajowej w Łodzi, ul. Kusocińskiego 116 (Retkinia) i ma formę testu. Etap jest nadzorowany przez Komisję Konkursową powołaną przez Dyrektora XXXIII Liceum Ogólnokształcącego, we współpracy z Wojewódzkim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi.
Zadaniem Komisji Konkursowej jest :
Ø przeprowadzenie części testowej;
Ø sprawdzenie prac według podanego klucza;
Ø wyłonienie laureatów, którzy uzyskali największą liczbę punktów;
Ø sporządzenie protokołu przeprowadzenia etapu finałowego;
Ø sporządzenie list laureatów i finalistów konkursu.
(Uwaga ! – uczniowie biorący udział w tej części konkursu powinni przedstawić
przy wejściu ważną legitymację szkolną) .
Końcowe wyniki X. Konkursu Języków Obcych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych ogłoszone będą na uroczystości finałowej zgodnie z harmonogramem konkursu.
FINAŁ KONKURSU :
Uroczystość podsumowująca konkurs połączona z rozdaniem nagród i dyplomów, odbywa się w Szkole Podstawowej nr 44 im. prof. Jana Molla w Łodzi, ul. Kusocińskiego 100 (Retkinia) LUB w innym miejscu wskazanym przez Organizatora. Uczestniczą w niej wszyscy uczniowie biorący udział w etapie finałowym konkursu, ich nauczyciele, i zaproszeni goście.
Nagrody fundują sponsorzy wspierający konkurs oraz przedstawiciele wydawnictw językowych.
Sprawy nie objęte regulaminem rozstrzyga Komisja Konkursowa.
O wszelkich ewentualnych zmianach terminów organizatorzy powiadomią pisemnie.
Integralną część Regulaminu stanowi terminarz Konkursu.
Opracowanie Regulaminu:
Joanna Bechcińska
nauczyciel w XXXIII LO
Opracowanie testów
w roku szkolnym 2014/2015:
Język angielski
Joanna Bechcińska, XXXIII LO
Małgorzata Gaszewska, XXXIII LO
Bożena Klimas-Rak, XXXIII LO
Anna Waluch, XXXIII LO
Joanna Wlazłowicz, XXXIII LO
Język niemiecki
Małgorzata Janowska, XXXIII LO
Anna Łęcka. XXXIII LO
Język hiszpański
Anna Garstka, XXXIII LO
Monika Łomnicka, XXXIII LO
A N E K S
do regulaminu X. Konkursu Języków Obcych
motive
w roku szkolnym 2014/2015
W związku z licznymi zapytaniami informujemy, że podobnie jak w latach ubiegłych, w ramach zmagań konkursowych uczniowie w części drugiej przygotowują teledyski / prezentacje PowerPoint / filmy prezentujące wybraną postać z filmów Stevena Spielberga (język angielski), Volkera Schlondorffa (język niemiecki) i Pedro Almodóvara (język hiszpański). Uczniowie wybierają dowolną muzykę do teledysków; długość żadnej z wymienionych form nie może przekroczyć 3 minut.
UWAGA!
Obie części Konkursu są od siebie niezależne – uczeń może uczestniczyć w pierwszej, drugiej, albo obu częściach.
Joanna Bechcińska
Koordynator Konkursu
T E R M I N A R Z K O N K U R S U
N A R O K S Z K O L N Y 2014 / 2015
1. Data zgłoszeń do 15 grudnia 2014r.
2. Data przesłania kopii testu 12 stycznia 2015r.
3. Etap szkolny 16 stycznia 2015r. godz. 9.00
4. Termin odesłania protokołów do 30 stycznia 2015r.
5. Etap łódzki ( finałowy ) 27 lutego 2015r. godz. 10.00
6. Finał Konkursu – rozdanie nagród i dyplomów 27 marca 2015r. godz. 12.00
Pobierz zgłoszenie i protokoły etapu szkolnego:
sites/c7/c71d95696121569f4fa0667bbbcbc608/attachments/File/zgloszenie_2014.doc
VII Konkurs Języka Angielskiego "motive"
dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych
SPRAWOZDANIE
W roku szkolnym 2011/2012 XXXIII Liceum Ogólnokształcące im. Armii Krajowej w Łodzi było organizatorem VII edycji Konkursu Języka Angielskiego motive dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Tegoroczną innowacją było wprowadzenie nowej kategorii konkursowej, a mianowicie przygotowanie teledysku. Konkurs objęty został honorowym patronatem Konsulatu Brytyjskiego, Kuratorium Oświaty, Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Łodzi oraz Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.
Tegorocznym motywem kulturowym Konkursu była Angielska muzyka rockowa lat sześćdziesiątych, a zatem logicznym uzupełnieniem części testowej Konkursu stało się przygotowanie przez uczestników teledysków w oparciu o wybrane przez nich utwory. Szczegółowe cele i założenia konkursu zawarte zostały w regulaminie. Organizacją konkursu oraz konstruowaniem zadań na poszczególne etapy Konkursu zajmował się zespół nauczycieli języka angielskiego w składzie:
1.Joanna Bechcińska (koordynator), XXXIII LO
2.Małgorzata Gaszewska, XXXIII LO
3.Bożena Klimas-Rak, XXXIII LO
4.Anna Waluch, XXXIII LO
5.Joanna Wlazłowicz, XXXIII LO
Do udziału w konkursie zgłosiło się 25 łódzkich szkół ponadgimnazjalnych. Po przeprowadzeniu eliminacji szkolnych – zgodnie z harmonogramem 11 stycznia 2012r. – spośród 211 uczestników wyłoniono 33 finalistów (niestety, 4 finalistów nie wzięło udziału w części finałowej). Finał konkursu przeprowadzono 24 lutego 2012r. w XXXIII Liceum Ogólnokształcącym w Łodzi, ul. Kusocińskiego 116. Komisja przyznała też nagrody w kategorii teledysku. Nadesłano 14 prezentacji związanych tematycznie z tegorocznym motywem Angielska muzyka rockowa lat sześćdziesiątych. W ocenie teledysków brano pod uwagę pomysłowość i oryginalność, oprawę plastyczną i właściwy dobór środków do tekstu wybranego utworu. Nagrody otrzymali:
1.Iga Weigel, XXIII LO im. ks. prof. Józefa Tischnera
2.Weronika Sikorska, XXI LO im. Bolesława Prusa
3.Aleksandra Maciejczyk,XXI LO im. Bolesława Prusa
4.Zuzanna Pawłowska, XXXII LO im. Haliny Poświatowskiej
5.Magda Wieteska, Anna Jendrysiowicz, ZSP Nr 13, Technikum Nr 13 - wyróżnienie
6.Martyna Adamus, Patrycja Dziemidowicz, Patrycja Molenda, Agata Łajdecka, Monika Tylak, XXXIII LO im. Armii Krajowej - wyróżnienie
Dla dziewiętnastu nauczycieli przygotowujących uczniów do Konkursu przygotowano tradycyjne podziękowania. Fundatorami nagród dla laureatów i finalistów konkursu byli:
1. Oxford University Press;
2. Macmillan,
3. Pearson Longman Education;
4. Wydział Edukacji Urzędu Miasta Łodzi.
Uroczyste podsumowanie Konkursu połączone z wręczeniem nagród dla laureatów i finalistów oraz podziękowań dla nauczycieli odbyło się 28 marca 2012r. w sali widowiskowej Szkoły Podstawowej Nr 44 w Łodzi. W uroczystości uczestniczyła Pani Alicja Przanowska, Dyrektor XXXIII. Liceum Ogólnokształcącego, oraz Sławomir Jaraszkiewicz, doradca metodyczny języka angielskiego z Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.
Joanna Bechcińska Koordynator Konkursu Łódź, 28.03.2012r.